nu vill jag ha dig.....

Jag vill inte vara arg.
Jag vill bli sårad.
Jag vill inte gråta.

Jag har tänk på vad livet kan vända snabbt,
ena stunden betyder en person allt för en,
i nästa stund bleknar personen och känslorna försvinner.
Jag har haft så många personer i mitt liv som betytt allt för mig,
men som jag knappt har någon kontakt alls med längre.
Varför blir det så?

Finns en person jag älskat högt på denna jord.
En person som lös upp mina dagar, som jag delade nästan allt med.
Jag älskar personen fortfarande.
Men varför förlorar man allt?
Varför blir minuter till timmar, timmar till dagar och dagar till år?
Man hade så roligt, man tyckte om varandra, man trivdes i varandras sällskap.
Vart tar känslorna vägen? De kan väl inte bara försvinna?

Nu har hela livet vänds. Ingenting är längre som det var.
Det är med blandade känslor jag släpper taget om er, det tar emot inom mig.

Men det finns personer som lyfter mig, som förtjänar all världens kärlek.

Tony Kan inte beskriva vad han betyder för mig. Det absolut bästa som hänt i mitt liv.
Har fårr tillbringa ett helt år tillsammans med honom och det ska bli många många fler år.

Elin & Ida är de vänner jag har umgåtts med mest det senaste.
Otroliga människor båda två. Älskar dem högt och gillar deras närvaro!


/ Josefine Elofsson

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad roligt att du skaffat en blogg. Då får jag något att läsa och kommentera, det hade du inte räknat med va? Fin dikt du har skrivit, du är så himla duktig på att skriva och detta måste du använda dig av så att fler får ta del av det du skriver.

Kram från mamma.

2009-03-05 @ 20:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0